sobota 1. listopadu 2014

My travel diary: castle Karlova Koruna

Víte, jak jsem v předešlém příspěvku mluvila o té spoustě prázdninových fotek?! Jsem tu s první "várkou"! Rozhodla jsem se začít zámkem Karlova Koruna, který jsme navštívili minulý víkend. Nebylo to poprvé, to bylo minulý rok v létě, ale letos se mi to líbilo nějak víc, asi proto, že je podzim, ten den bylo ještě ke všemu deštivo, a tak to všechno mělo úplně jinou atmosféru (a jak už víte, já jsem na atmosféru trochu úchyl). Jinak ale Karlovu Korunu miluju od první návštěvy a myslím, že ji budu milovat vždycky, ať bude jakékoli počasí a atmosféra. Proč? No jednoduše je to prostě jeden z těch nejkouzelnějších zámků, které jsem kdy vůbec navštívila, a že už jich bylo dost! Líbí se mi hlavně architektura (včetně vnitřků, kde se ale bohužel nesmělo fotit) a historie zámku (i historie majitelů, rodu Kinských), ta je opravdu zajímavá a mně nějakým způsobem sympatická. Vždycky si ve spojitosti s vyprávěním průvodce zámku představím, jak dotyčný šlechtic jezdil na svém koni kolem zámku, jak dámy seděly v růžovém salonku a popíjely čaj z anglického porcelánu, jak přijel na návštěvu císař, jak v tanečním sále s podlahou z mramoru "cupitaly" desítky párů bot a jak pánové nepozorovaně unikli ven a na balkóně si zapálili doutník. Vždycky si říkám, že bych se tam aspoň na chvíli chtěla podívat... muselo to být úžasné. Myslím ale, že není třeba dalšího "okecávání", kdo by chtěl, může mrknout sem, nebo sem a přečíst si něco od "profíků", nebo se prostě jenom kouknout na zbytek mých fotek ;) Doufám, že se budou líbit a že vás třeba přimějí zámek navštívit, pokud už se tak nestalo! Pokračování brzy, krásný víkend přeju!
 Brácha si našel zábavu v podobě terorizování pávů... :D
 ... na druhou stranu se díky tomu dali vyfotit takhle zblízka, když mi je brácha zhypnotizoval :D
 Jediný vnitřek, který se mi podařilo vyfotit díky otevřeným dveřím- taneční sál.
 Babička se kochá :D
 Bývalé konírny.
 Jako ze Šípkové Růženky...
 

Žádné komentáře:

Okomentovat